تبلیغات بنری

یک کارشناس علوم اسلامی گفت: “امروز ، جهیزیه در ذهن مردان نیست ، حتی در ذهن زنان ، در حالی که جهیزیه بدهی است و آنها باید اجازه دهند که این قانون بدهی تلقی شود.”

به گفته آژانس خبری دانشجویان ، یک جلسه تخصصی در مورد “چگونه می توان در شرکت خانواده دخالت کرد” توسط مرکز تبلیغات زنان برگزار شد و با حضور سارا تالبی ، مدیر مرکز ، هوگولام محمد جاواد تاکی ، متخصص در علوم و علوم اسلامی و سودی سادات برگزار شد.

Hujat al -islam Taki در این جلسه گفت: در سیستم اجتماعی ، فقه نسبت حاکمیت و مردم را اصلاح کرد. علی القاعده هیچ کس در استان ندارد. در بعضی موارد ، تحریم به خانواده اختصاص داده شد. در غیاب خانواده ، حاکمیت منتقل می شود. در این حالت ، چیزی نیز به نام استان کراس وجود دارد. حاکمیت شریعت مجاز به ورود به مرزهای خانواده نیست. حتی پیامبر خودش بود مگر اینکه مسئله خاصی باشد.

وی افزود: تفاوت بین دولت مدرن و دولت قبلی حق دخالت در استان است. ” دولت قبلی بیشتر به قدرت سیاسی وابسته بود. دولت قبلی ، مانند صفوید و قاجار ، که دولت های قبیله ای بودند ، با تمام جزئیات زندگی مردم کار نکردند. اما دولت مدرن در حال حاضر با همه امور با هم همپوشانی دارد. حتی من غذا ، غذا ، ازدواج و خانواده خوردم. ما در دوران دولت مدرن زندگی می کنیم. دولت با حداکثر مداخله به حداکثر قانون تبدیل شده است. زیرا اقتدار حاکمیت در قانون خود ؛ بنابراین در همه مسائل زندگی دخالت می کند. ما در زمان دولت مدرن زندگی می کنیم. دولت مدرن در تلاش است تا تحریم عرضی را که ناشی از آفرینش انسان است ، نابود کند.

تاکی تأکید کرد: احکام شریعت کاملاً مطابق با ایجاد انسان و جهان است. شهید موتاهاری می گوید: “افتخار آفرینش خانواده است.” بنابراین انحراف از مسیر خانواده ، انحراف از مسیر خلقت است. بنابراین ، جامع ترین زمینه در فقه ، خانواده است. وقتی صحبت از خانواده می شود ، خود قرآن به دقیق ترین مسائل می رود. تعهدات مالی ، عاطفی ، جنسی و غیره ابعاد متفاوتی از تعهدات دارد و خانواده معتبرترین نهاد اجتماعی است که در شادی های دین منعکس می شود.

جهیزیه به کل حقوق خانواده اعتصاب خواهد کرد

وی خاطرنشان کرد: هیچ خانواده ای در برنامه جهیزیه وجود ندارد: در این طرح ، یک مرد ، یک زن یا حتی یک محکوم ، یک محکوم و فقط جهیزیه به عنوان یکی از ابعاد مالی وجود دارد. خانواده یک بسته قانونی است. جهیزیه قطعه ای از این معما است. این امر بدون در نظر گرفتن گروه حقوقی منجر به خلاف قانون خواهد شد. جهیزیه به کل حقوق خانواده اعتصاب خواهد کرد.

کارشناس علوم اسلامی همچنین گفت که پروژه جهیزیه نه تنها به خانواده بلکه برای زنان و شخصیت او حمله خواهد کرد. تعداد زندانیان جهیزیه ای است ، از جمله کسانی که یک روز زندانی شده اند. سؤال این است که آیا حاکمیت حق ورود به مسئله جهیزیه را دارد؟

خانواده یک بسته قانونی است. جهیزیه قطعه ای از این معما است. این امر بدون در نظر گرفتن گروه حقوقی منجر به خلاف قانون خواهد شد.

وی افزود: “برای گفتن اینكه حاكمیت مجاز به ورود به خانواده نیست ، این یک جمله اولیه است ، اما در جمله ثانویه در امور خاص ، مسئله ایجاد فایده گرایی و آسیب است.” منطقی نیست که برای 4 میلیون زن در جامعه حاکمیت قانون را تصویب کنیم. هیچ بحثی در مورد کاربرد این چهار نفر فقط به دلیل دقیق بودن آنها وجود ندارد. مشکلی در این مورد وجود ندارد که حاکمیت بخواهد. قانون دولت همچنین به فقه حقوقی و بر اساس سودمندی بستگی دارد. آیا آنها باید ثابت کنند که مرتبط است یا گم شده است؟ بنابراین ، هیچ ارتباطی با مجلس وجود ندارد.

Hojat al -Slaam Taki گفت: “اگر می خواهید زندان را کاهش دهید ، ما مجاز به ورود به خانواده نیستیم. همسر ، پدر و پدر وی چیست. می توان هر مشکلی را در قانون حل کرد ، این در خود زمینه خانواده است.

جهیزیه زنی از مرد است

وی تأکید کرد که جهیزیه بدهی است. این عبارت با تحمل استفاده می شود. این مرد پس از ازدواج ، نیمی از جهیزیه را مدیون است و پس از ارائه و زندگی آن را مدیون زن است. جهیزیه زنی از یک مرد است.

تاکی همچنین گفت: “ما در طول دوره پیامبر دو نوع جهیزیه داشتیم. جهیزیه در زمان ازدواج و جهیزیه در سد پا به نام مهلرالیسونی تحت فشار قرار گرفت. قدرت اقتصادی زنان.

وی تأکید کرد که جهیزیه امروز در ذهن مردان نیست ، حتی در ذهن زنان نیست ، و او گفت: در حالی که جهیزیه بدهی است. آنها باید قانون را جهیزیه بدهی ترک کنند. برای اینکه جهیزیه بدون اتخاذ قانون جدید سقوط کند ، می توانیم به عنوان مثال به یک مرد بپردازیم که درصدی از جهیزیه ، 2 یا 5 ٪ پس از ازدواج بپردازد. در این حالت ، مرد می داند که شایسته است و قدرت اقتصادی به زنان ارائه می شود. تعیین جهیزیه غیر متعارف پذیرش پرداخت و زنان در حالی که می تواند از آن استفاده کند. البته این پیشنهاد باید بررسی شود. بهتر است مقدار جهیزیه را لمس کنید.

هدیه جهیزیه پذیرفته نشد و موضوع بدهی نیز در فقه مطرح شد

وی گفت: “هدیه جهیزیه غیرقابل قبول است و مسئله بدهی نیز در فقه مطرح می شود.” یکی از تشویق پیامبر این بود که در اسرع وقت پرداخت جشنواره را بپردازید. بنابراین ، قانونگذار تصمیم گرفت بدون اینکه به الهیات مذهبی نگاه کند. قانون و فقه مبتنی بر الهیات و هستی شناسی است. فقه در رابطه با گلچین قوانین را در قالب قانون تعیین می کند. اما به نظر می رسد که قانونگذار ما هیچ درک از حقوق قضایی ما ندارد.

وی تأکید کرد: کلمه مورد استفاده در جهیزیه به این معنی است که باید به آن اراده داده شود ، و اگر هدیه فقط یک استفاده باشد ، باید از کلمه استفاده شود. بنابراین اگر جهیزیه یک هدیه است ، آن را به یک دین ممتاز تلقی نمی شود. بنابراین فقها اجماع قضایی را تشخیص می دهند که بدهی های مرد برای زنان است.

در پایان ، تاکی خاطرنشان کرد: این یک پروژه خلاق برای فقه و علیه دین است. دو نفر بدون شوهر و خانواده در نظر گرفته شدند و جهیزیه را از بسته عمومی خانواده دیدند.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری snn

دیدگاهتان را بنویسید